آن سوی دیوار
یادداشت های یک ایرانی از زندگی اش در اسرائیل
Sunday, November 18, 2007
مرسدس پَر


دیشب برای فوتبال‌دوستان شب هیجان‌انگیزی بود. دو سه هفته‌ای بود که انگلیسی‌ها ناخواسته طرف‌دار تیم ملی اسرائیل شده‌بودند چرا که تنها ضامن رسیدن‌شان به جام ملت‌های اروپا شکست تیم روسیه در مقابل اسرائیل بود. برای تماشای این مسابقه که دیشب در استادیوم رمت گن برگزار شد، از سویی تعداد زیادی میلیاردر روسی از جمله رومن ابراموویچ صاحب باشگاه چلسی با هواپیماهای شخصی و قوطی‌های خاویار‌شان آمده‌بودند و از سوی دیگر بیش از چهارصد خبرنگار ورزشی انگلیسی که ته دل‌شان هیچ امیدی نداشتند آبی از تیم اسرائیل که حضورش در جام ملت‌ها منتفی‌ست و برد و باخت برایش فرقی نمی‌کرد گرم شود. حتی یک میلیاردر ناامید انگلیسی برای ایجاد انگیزه قول یک مرسدس پنجاه هزار پوندی را به هر بازیکن اسرائیلی که گل پیروزی را بزند داده‌بود.
خلاصه سرتان را درد نیاورم همان طور که همه انتظار نداشتند تیم اسرائیل با نتیجۀ دو بر یک با گل دقیقۀ نود "عُمر گُلان" به پیروزی رسید تا در عضو خاصی از بدن انگلیس‌ها عروسی شود و همان عضو میلیاردرهای روس شدیداً بسوزد. البته انگلیس‌ها برای رسیدن به هدف باید با کرواسی دست کم مساوی کنند(+).
دماغ گُلان هم که قول بنز را به پدرش داده‌بود حسابی سوخت چون مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال اسرائیل اعلام کرد نمی‌تواند این هدیه را قبول کند چون تشویق به تغییر نتیجۀ مسابقه محسوب می‌شود و پذیرفتنش غیر قانونی‌ست!!! این هم گلهای بازی.

Labels:

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

View My Stats