آن سوی دیوار
یادداشت های یک ایرانی از زندگی اش در اسرائیل
Saturday, April 01, 2006
بابام جان دروغ چرا؟

امروز احمدی‌نژاد به اُلمرت زنگ زده و پیروزی او را در انتخابات تبریک گفته، اُلمرت هم تشکر کرده و از احمدی نژاد خواسته چند تا از موشک‌های جدیدش را به اسرائیل قرض بدهد.
هر سال اول آوریل که می‌شود من گوش و چشم تیز می‌کنم تا مچ ملت را بگیرم. امروز چیز جالبی در یکی از سایت‌های اسرائیلی دیدم. به عنوان یک خبر داغ اعلام کرده‌اند که یکی از خانم مجری‌های خوشگل و معروف برنامه‌های کودک، تلفن همراهش را گم کرده و به پلیس مراجعه کرده چون در حافظۀ این تلفن همراه که مجهز به دوربین فیلمبرداری است فیلمی از این ستاره در حال جیک و وُک کردن با دو مجری تلویزیونی دیگر بوده است و این فیلم الان در اینترنت دست به دست می‌گردد. خلاصه ما آقایان محترم حسابی سر کار رفته‌ایم و همه از هم سراغ این فیلم را می‌گیریم.
یکی از معروف‌ترین دروغ‌های اول آوریل اینجا گویا در سال 1981 بوده که بعد از اعلام تیم بسکتبال مکابی تل-آویو به عنوان قهرمان اروپا در روز آخر مارس، رادیوی سراسری اعلام می‌کند که به دلیل آنکه تماشاچی‌ها چند لحظه زودتر از پایان بازی روی پارکت دویده‌اند، بازی فینال باید دوباره برگزار شود و قهرمانی بی قهرمانی. این دروغ اشک ملت را حسابی درمی‌آورد و رادیو مجبور می‌شود ساعتی بعد از مردم عذرخواهی کند!
یکی از باحال‌ترین چاخان‌های اول آوریل را شبکۀ تلویزیونی BBC در سال 1957 سر هم کرده، در این روز برنامه‌ای از تلویزیون پخش می‌کنند دربارۀ فصل سبز شدن اسپاگتی بر درختان در سویس! فیلم و توضیحاتش را
اینجا ببینید.
یک بارهم در سال 1962 تلویزیون سوئد اعلام می‌کند که برای رنگی کردن تلویزیون‌های سیاه و سفید کافی است روی صفحه آن جوراب نایلون بکشید! می‌گویند در آن روز دهها هزار نفر سر کار رفتند
.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

View My Stats