آن سوی دیوار
یادداشت های یک ایرانی از زندگی اش در اسرائیل
Saturday, November 24, 2007
دیدار زنبور عسل از سرزمین شیر و عسل سابق



جری ساینفلد کمدین مشهور امریکایی که شخصاً هر قسمت از سریالش را دست کم 3 بار دیده‌ام از دیروز برای تبلیغ فیلم جدیدش "زنبورعسل" به اسرائیل آمده، رئیس جمهور شیمعون پرس هم که هیچ‌وقت فرصت دیدار با سوپر ستارها را از دست نمی‌دهد اولین میزبان او بوده است.
در دیدارشان وقتی پرس از سریال ساینفلد و طنز آن تعریف می‌کند، ساینفلد در جواب می‌گوید:"حالا می‌فهمم چرا رئیس جمهور شدی!" و وقتی کاخ ریاست جمهوری را نشانش می‌دهند، می‌گوید:"چقدر شبیه یکی از خانه‌های من است!" که البته بعید نیست چون نه کاخ ریاست جمهوری چندان جای پر ابهتی ست و نه جری ساینفلد فقیر. ساینفلد در سال‌های هفتاد چندماهی در یک کیبوتص در اسرائیل داوطلبانه کار می‌کرده‌است.
شاید ندانید که یهودی‌ها به طنازی معروفند و تعداد زیادی از کمدین‌هایی که می‌شناسید و فیلم‌های‌شان را شاید حتی در تلویزیون جمهوری اسلامی هم دیده‌باشید مثل:
جری لوئیس، برادران مارکس، وودی آلن، دنی کی، مل بروکس، ، بیلی کریستال، آدام سندلر، بن استیلر، جان استیوارت، پل ریزر، رُزان بار، بت میدلر، لیزا کادرو(فرندز) ، دیوید شویمر(فرندز) ، دبرا مسینگ (ویل و گریس) و ده‌ها کمدین دیگر یهودی هستند.
فیلم کوتاهی از این دیدار را می‌شود
اینجا دید.

Labels:

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

View My Stats