آن سوی دیوار
یادداشت های یک ایرانی از زندگی اش در اسرائیل
Tuesday, May 09, 2006
آهااای نفس کش

یادتان هست ملا نصرالدین وقتی بیکار می‌شد چه کار می‌کرد؟ حالا داستان دیوید بلِین است و مرتاض بازی‌هایش. انگار این پسر آرزوی مرگ دارد ولی خودکشی کردن برایش زیادی سبک است. حتماً پیش خودش می‌گوید حالا که قرار است آخرش بمیرم چرا این وسط چند میلیون کاسبی نکنم! دیشب بعد از این که یک هفته توی یک آکواریوم که در میدانی در نیویورک قرار داده شده بود گذراند، سعی کرد رکورد نفس نکشیدن زیر آب را که حدود 9 دقیقه است بشکند ولی بعد از تنها(!) 7 دقیقه شروع به پرپر زدن یا همان جون جونه کندن کرد و غواص‌ها به زور او را از آب بیرون کشیدند و اکسیژن در حلقش کردند. خلاصه تنها چیزی که شکسته شد دل هوادارانش بود که هزاران نفرشان دور آکواریوم و میلیون‌ها پای تلویزیون شاهد این صحنه بودند.
از معجزات قبلی دیوید بلین، گذراندن 44 روز در یک جعبه که بالای رود تِیمز لندن آویزان بود، 61 ساعت در یک بلوک یخ و یک هفته در یک تابوت شیشه‌ای بوده‌است. هَری هودینی بزرگ هم از این کارها زیاد می‌کرده، ولی آخر سر بر اثر ترکیدن آپاندیس می‌میرد! شاید چون پدرش ربای بوده، خدا او را دوست داشته‌!!!
بعضی‌ها می‌گویند این‌ها همه کلک است، ولی کسی تا به حال موفق نشده مچ این‌ها را بگیرد، من که می‌گویم کار خودشان نیست حتماً بدل دارند! راستی اگر شیطان بزرگ دیوید بلین دارد، ما هم رضا بلِین داریم!
چیزی که همیشه در شعبده‌بازی‌ها بیشتر از خود شعبده نظر مرا جلب می‌کند، اَدا اطوارهای شعبده‌باز است، دقت کرده‌اید چه حرکات دراماتیکی از خودشان در می‌کنند؟ انگار اگر زور نزنند خرشان از پل محو نمی‌شود. این فیلم بامزه را که در آن یک کمدین بلژیکی ادای دیوید کاپرفیلد را در‌می‌آورد از دست ندهید. کارهای دیگر این کمدین که نامش از قرار کریس وان دن دورپل است را می توانید اینجا پیدا کنید(با تشکر از مونای عزیز).
راستی اگر گفتید وجه مشترک هودینی، بلین و کاپرفیلد چیست؟ آفرین
!
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

View My Stats