آن سوی دیوار
یادداشت های یک ایرانی از زندگی اش در اسرائیل
Thursday, November 23, 2006
سریال مَرد

حالا که دو پست این هفته خواسته نخواسته به هالیوود پرداخت پس چه بهتر که پست سوم را هم به گرد ستارگان بیالاییم.
اگر گفتید کدام کارگردان رکورددار بیشترین تعداد ساعت‌ کارگردانی سریال‌های تلویزیونی امریکاست؟ بله درست حدس زدید،
رضا بدیعی. شاید بپرسید رضا بدیعی دیگر کیست؟
رضا بدیعی در سال 1930 در تهران به دنیا آمد. تحصیلاتش را در رشتۀ سینما در ایران انجام داد و سپس به امریکا رفت. آنجا با رابرت آلتمن کارگردان بزرگ(که دو سه روز پیش از دنیا رفت) آشنا شد و در چند فیلم با او به عنوان فیلمبردار همکاری کرد. این آشنایی که کم کم تبدیل به یک دوستی شد بعدها درهای هالیوود را به روی رضا بدیعی به عنوان یک کارگردان گشود. در تلویزیون امریکا رسم است که هر چند قسمت از هر سریال‌ تلویزیونی را شخص دیگری کارگردانی می‌کند. از کارهای مهم او سریال بالاتر از خطر(مأموریت غیرممکن)، مرد شش میلیون دلاری، استارسکی و هاچ، هالک، کارآگاه راک‌فورد، دکتر کوئین، بِی‌واچ، پیشتازان فضا و بافی صیاد خون‌آشام‌هاست. او تا به حال بیش از 400 ساعت سریال تلویزیونی، 5 فیلم سینمایی و 60 فیلم مستند ساخته و هنوز فعال است. خلاصه یادتان باشد اگر گذارتان به هالیوود افتاد و جایی گیر کردید اول از همه سراغ مستر بدیعی را بگیرید.
اخیراً رضا بدیعی
مصاحبه‌ای را به زبان سلیس فارسی (جز وقتی که اکسایتد شده) با میز گردی با شما انجام داده که با صرف نظر از بعضی از سئوال های مجری برنامه و خنده های نامفهومش دیدنی‌ست. صحبت جالبی هم دربارۀ بهروز وثوقی و علل عدم موفقیتش در سینمای امریکا (از جمله داشتن شرف!!!) می‌شود.
دقت داشته باشید که لینک مصاحبه موقتی‌ست و تا سه شنبۀ هفتۀ آینده بیشتر دوام نخواهد داشت. این هم مصاحبه با سرعت پایین برای دوستان در وطن.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

View My Stats