آن سوی دیوار
یادداشت های یک ایرانی از زندگی اش در اسرائیل
Friday, March 02, 2007
ترانۀ شبات - بوعاز شرعابی

اینجا همه چیز رو به راه است -بوعاز شرعابی

قبلاً گفته‌بودم که در این دیار یمنی‌تبارها به داشتن صدای خوش معروف‌اند. بعضی می‌گویند علتش این است که یمنی‌ها که اکثراً مذهبی بوده‌اند بچه‌های‌شان را از چهارسالگی به مکتب می‌فرستادند تا تورات بیاموزند، ملاهای مکتب‌های یمنی هم برای این که بچه‌ها فراری نشوند همیشه تورات را با آواز خوش تمرین می‌کرده‌اند و این نوعی تمرین آواز برای یمنی‌ها بوده و در وجودشان ریشه کرده است. برای اثبات مجدد این گفته با بوعاز شرعابی آشنا شوید.
این خواننده و آهنگ‌ساز در سال 1947 در تل‌آویو به دنیا آمده و ناچار بزرگ شده‌است. در شروع کار هنری‌اش نوازندۀ جاز بوده و بعد به درجۀ خوانندگی ارتقا پیدا کرده. سبک کار او ترکیبی از پاپ، راک و موزیک میزراخی‌ست. او یکی از موفق‌ترین خوانندگان این حوالی‌ست ولی به تازگی آلبومی به بازار عرضه کرده که مالی نیست.
این هم ترجمۀ بخشی از ترانه:

اینجا همه چیز رو به راه است

من تو را در تمام طول راه دوست خواهم داشت
با آن که تو خراب دیگری هستی
وقتی شب فرا می‌رسد درد تو بیشتر جان می‌گیرد
و اگر فراموشت کنم، قلبم تو را به یادم می‌آورد

با تو روزهایم مثل آتش جاودانی روشن بود
چطور سپیدی گردنت بر شانۀ غریبه‌ای می‌افتد؟
با تو وجودم در آتش دیگری می‌سوخت
چطور آن آتش تنها در من زنده مانده؟

اینجا همه چیز رو به راه است
و ملالی نیست اگر پاسخی نیست
اینجا همه چیز رو به راه است
این روزها کسی دیگر از عشق نمی‌میرد

چند ترانه و کلیپ(آرزو، ای‌کاش، برای من شبی و وقتی بیایی) از بوعاز.

شبات شالوم

Labels:

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

View My Stats