آن سوی دیوار
یادداشت های یک ایرانی از زندگی اش در اسرائیل
Saturday, August 04, 2007
از روسیه با عشق
یکی دو روز پیش یدیعوت اَخَرونوت گزارش جالبی منتشر کرده بود در مورد عروسی یک جوان فلسطینی با یک دختر روس در نوار غزه، در حالی که عروس از طریق تونلی زیرزمینی به قطر 80 سانتی متر و طول صدها متر از مصر به غزه فراری داده‌شده‌بود.
بنا به این گزارش این دو جوان پنج سال پیش از طریق اینترنت با هم آشنا شده بودند و یک روحانی روس که گردانندۀ یکی از فروم‌های سازمان‌های اسلامی‌ست باعث این امر خیر بوده، از قرار معلوم این روحانی برای جوان فلسطینی تعریف می‌کند که دختران روس زیادی مسلمان می‌شوند ولی چون محیط سکولار است برای ازدواج مشکل دارند. بعد هم دست او را به صورت مجازی در دست این دختر می‌گذارد.
در این مدت پسر زبان روسی یاد می‌گیرد تا با دختر که عربی را دست و پاشکسته بلد بوده بهتر ارتباط برقرار کند. پدر و مادر پسر هم در جریان کار بوده‌اند.
وقتی حماس بر غزه مسلط می‌شود جوان که فعال این گروه بوده تصمیم می‌گیرد عشق مجازیش را به واقعیت تبدیل کند و با یک برنامه ریزی دقیق حدود ده روز پیش دختر را از روسیه به قاهره می‌رساند، آنجا شیخی مصری او را تحویل می‌گیرد و به صحرای سینا می‌رساند که بهشت قاچاق‌چی‌هاست و با حفر تونل بالاخره دو دل‌داده در نوار غزه به هم می‌رسند. دوستان داماد گفته‌اند مهریۀ عروس که حدود 3000 دلار بوده نه به عروس و فامیلش بلکه به کسی داده شده که زیر خانه‌اش تونل حفر کرده‌اند.
زیبایی خاص و متفاوت روس‌ها نسبت به خاورمیانه‌ای‌ها مطمئناً جوان‌های فلسطینی دیگری را به همین راه خواهد کشاند، به دخترهای غزه حق می‌دهم اگر کمی نگران آیندۀ خود باشند.

Labels:

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

View My Stats