آن سوی دیوار
یادداشت های یک ایرانی از زندگی اش در اسرائیل
Saturday, April 08, 2006
از اینجا، از آنجا و از همین جا


1-یک ضرب‌المثل عبری می‌گوید "چرخهای آسیاب عدالت کُند می‌چرخد!"، ولی خدایت را شکر، اینقدر کُند؟ بعد از دوهزارسال بالاخره مشخص شد که یهودا حواری حضرت عیسی به او خیانت نکرده بوده است. امشب فیلم مستندی در این باره دیدم. انجیل جدیدی پیدا شده که برخلاف چهار انجیل قبلی می‌گوید حضرت عیسی شخصاً از یهودا خواسته مخفی‌گاه او را نزد مأموران امپراطوری روم فاش کند، تا بدین وسیله زمینۀ عروج او فراهم شود. حالا چرا حرف این یکی انجیل را به آن چهارتای قبلی ترجیح می‌دهند بروید از باستان شناسان بپرسید. اگر از من بپرسید باید کسی را که عمری به غلط لعن و نفرین کرده‌اند برای جبران هم که شده، قدیس یا مینیموم پاپ اعلام کنند !! مل گیبسون هم باید فیلمش را از نو ادیت کند.
2-هفتۀ گذشته طی یک برنامۀ پربینندۀ تلویزیونی به سبک "تاپ مدل بعدی آمریکا"ی تایرا بنکس، مانکن بعدی اسرائیل با همکاری چیک تو چیکِ تماشاچیان و داوران انتخاب شد. این دختر ظاهراً خوشبخت و حتماً لاغر کسی نبود جز نیرال دختر عرب اسرائیلی بیست ساله. در این برنامه‌ها معمولاً داوران کلی خفت و خاری سر دخترها در می‌آورند، از هر حرکت و هر عضوشان ایراد می‌گیرند و آنها را از هفت طبقۀ جهنم می‌گذرانند و همۀ اینها فقط برای سرگرم کردن من و شما، واقعاً دستشان درد نکند! ضمناً اینجا مانکنها را دوستانه چوب لباسی هم می‌نامند.
3-هفتۀ گذشته کمپانی اینتل اعلام کرد که با سرمایۀ 800 میلیون دلاری مرکز جدیدی در اسرائیل تأسیس خواهد کرد. دولت هم قول داده‌است کمک کند. ظاهرا به خاطر کیفیت بالای نیروی انسانی در اسرائیل این کار برایشان صرف می‌کند. مرکز تحقیقات اینتل در حیفا میکروپروسسور "پنتیوم ام" را که قسمت اصلی پلتفورم سنترینو است و امروز تقریبا در همۀ نُت بوک‌ها و لپ‌تاپ‌ها پیدا می‌شود طراحی کرده‌است.

4- نمی دانم انتخابات ایتالیا را دنبال می کنید یا نه. این برلوسکونی هم آخرش است. مو کاشته و کلی جوان شده وهر چه از دهنش درمی آید بار رقیبانش می کند. ایتالیایی ها می گویند ما قلبمان در سمت چپ و جیبمان در سمت راست است، به همین خاطر احتمال اینکه برلوسکونی میلیاردر دوباره برنده شود زیاد است. این صحنه را دیدید؟ باعث می شود آدم به سران دولت خودش امیدوار شود!

5-این کلیپ جدید گروه "کُلد پِلِی" را دیده‌اید؟ جداً که با حال است، پیر شی جوون!

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

View My Stats