آن سوی دیوار
یادداشت های یک ایرانی از زندگی اش در اسرائیل
Thursday, April 20, 2006
بحران باسَنی
هر چه منتظر شدم پانته‌آ چیزی بنویسد دیدم خبری نیست پس خودم دست به کی‌برد شدم(به سبک کورش). قضیه این است که نشریۀ سان زردترین نشریۀ انگلیس شاید هم جهان عکسی بی‌ناموسی از صدر‌اعظم آلمان خانم آنجلا مِرکِل در حال تعویض لباس شنا کنار استخری خصوصی منتشر کرده و تیتر آن را گذاشته:
"I'm Big in the Bumdestag"
یعنی شوخی با اندازۀ‌ باسن صدر اعظم. طفلی آنجلا خانم داشته به همراه همسرش تعطیلات عید پاک را در ایتالیا می‌گذرانده که یکی از این پاپاراتسی ها این صحنه را شکار می‌کند و لابد بابتش هم دهها هزار یورو از سان می‌گیرد.
در متن گزارش نوشته شده: "وضعیت ملت آلمان دیگر آنقدرها هم آویزان نیست." و از این قبیل لوسبازی‌ها.
یکی از نشریات زرد آلمانی به نام بیلد در واکنش به این عکسها نوشته: "انگلیسیها از پایه فاسدند" و اضافه کرده: " ما هرگز حاضر نبودیم عکس ملکه الیزابت را با جوراب نایلون چاپ کنیم". بعد هم بحث را به فوتبال و جام جهانی کشانده که در زمین چمن پدرشان را در می‌آوریم. اصلاً نگفته می‌رویم سفارتخانه‌شان را آتش می‌زنیم. آلمانیها هم این قدر بی‌عرضه بودند و ما خبر نداشتیم؟
سخنگوی صدر اعظم گفته که قصد ندارد با روزنامه برخورد قانونی کند. سان هم در جواب در سایتش نوشته: " سیاستمداران و روزنامه‌نگاران برخورد خشمگینی با افشاگری پشت پردۀ ما کرده‌اند، ولی خوشحالیم که صدراعظم با شکایت نکردنش نشان داد که ظرفیت شوخی دارد!"
عکس و مقاله را هم از سایتشان برداشته‌اند ولی خوب جوینده یابنده است!
نتیجۀ اخلاقی: آدم که مهم می‌شود همه جایش مهم می‌شود!

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

View My Stats